شهرداری تهران به بالا فشار بیاورد نه مردم
نیوز آبادان
شهرداری تهران به بالا فشار بیاورد نه مردم
14 دی 1395 ساعت 13:23 | بازديد : 896 | نويسنده : | ( نظرات )

رابط نیوز: به گزارش رسانه خبری و ارتباطی مردم و مسؤولین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، رئیس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، علت افزایش کرایه ها را تنها جبران بخشی از گرانی های تحمیل شده اعلام نموده است.

به گزارش رابط نیوز، پیمان سنندجی عنوان کرده است: افزایش کرایه ها ی ناوگان حمل و نقل عمومی امری است که هر ساله و بر اساس میزان و شاخص تورم در جامعه شکل می گیرد. ضمن آنکه افزایش کرایه ها بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر صورت می پذیرد.

متن کامل خبر درج شده در پایکاه اطلاع رسانی شهرداری تهران در تاریخ ۵/۴/۹۲ به شرح زیر است:

وی ادامه داد: با این وجود شرکت واحد اتوبوسرانی به رغم گرانی های اخیر و تحمیل هزینه های فراوان هیچگاه اقدام به افزایش کرایه های اتوبوس ها نکرده است. وی تصریح کرد: در یک سال گذشته به موازات گرانی هایی که اتفاق افتاد هزینه های بسیاری متوجه بدنه شرکت واحد اتوبوسرانی شد. به عنوان مثال تنها یک تسمه پروانه که یک قطعه ساده است با ۳۰۰ درصد افزایش قیمت روبرو شد ولی با این وجود شرکت واحد اقدامی در جهت افزایش نرخ کرایه ها انجام نداد. سنندجی خاطر نشان ساخت: بعد از قانون هدفمندی یارانه ها مدیریت شهری دوسوم هزینه های حمل و نقل عمومی را پرداخت کرده است در حالی که این میزان باید یک سوم می بود. با این حال خدمت رسانی به شهروندان در اولویت اقدامات مدیریت شهری قرار گرفت. از آنجا که نوسازی اتوبوس ها تماما از سوی شهرداری انجام می گیرد و دوستان مسئول خود را کنار کشیده اند و از آنجا که چند سالی می شود یارانه حمل و نقل عمومی حتی به طور ۵۰ درصدی هم پرداخت نمی شود واضح است که مدیریت شهری و شهروندان خود باید هزینه هایشان را تامین کنند. گرچه این افزایش کرایه ها به هیچ عنوان با گرانی های اخیر تناسبی ندارد اما بخشی از گرانی های تحمیل شده را جبران می کند. وی همچنین موضوع کنترل و نظارت رانندگان شرکت واحد اشاره کرد و افزود: سیستم های نظارتی ما چند لایه است به گونه ای که از طریق سیستم های هوشمند GPIS کنترل دائم بر رانندگان وجود دارد  مدیران خطوط نیز در سطوح زیرین نظارت بر کار رانندگان را برعهده دارند . از طرفی هم گشتی ها و بازرسین خطوط نیز نظارت دقیقی بر عملکرد و تخلفات رانندگان خواهند داشت. وی در پایان خبر داد: امیدواریم هفته اینده عملیات ترخیص ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین پایان پذیرد و از هفته آینده عملیات حمل این اتوبوس ها به تهران آغاز شود.

رسانه رابط مردم و مسؤولین، وظیفه خود می داند در جهت پیگیری حقوق مردم از مسؤولان عزیز، نکاتی را گوشزد نماید:

وظیفه مسؤولان محترم شهرداری تهران و تمامی شرکت های زیر نظر آن، رسیدگی به امور شهری به جهت بهبود ارائه خدمات به مردم و شهروندان بوده و می بایست از حق مردم به طور کامل صیانت نمایند و سعی آنان بر این باشد که هزینه ها کم و کمتر شود تا تمامی اقشار بتوانند با آرامش خاطر بیشتر و رفاه کامل زندگی کنند.

این نکته که چون زورمان به مسؤلان بالاتر نرسیده باید از مردم و جیب آنان هزینه ها را تامین کنیم، مطلبی بسیار نا امید کننده برای اقشار پایین جامعه است و نیاز به پیگیری بیشتر مسؤولان دارد.

انداختن تقصیر گرانی ها به گردن دیگر مسؤلان و یا پاسکاری مردم بین مدیران شهری دردی از مردم را درمان نمی کند و کاری ناشایست است که برخی دوستان عادت کرده اند این کار را انجام داده و خود را از ماجراها دور نمایند.

اگر مدیران عزیز شهرداری تهران و علی الخصوص شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در جریان نیستند بدانند که مردمی که اتوبوس سوار هستند می بایست برای طی یک مسافت کوتاه ۱۵ دقیقه ای حدودا ۳۰ دقیقه در ایستگاه ها منتظر مانده و زمانی که اتوبوس به ایستگاه می آید چندین برابر ظرفیت مسافرگیری نموده و حرکت کند. این مورد قابل مشاهده برای تمامی مسؤولان است اگر به پایانه های اتوبوسرانی سری بزنید مطمئنا خواهید دید. پس سیستم نظارتی شما نیز مشکلات فراوانی دارد و چند لایه بودن آن نیز کارایی لازم را نداشته و باید تغییرات اساسی در آن صورت گیرد.

به طور مثال گران شدن یک تسمه پروانه درست است که به رانندگان و مجریان حمل و نقل فشار وارد می نماید، اما آیا مردم می بایست متضرر شوند؟! یا مدیران با رسیدگی به مجریان این گرانی را جبران نمایند؟

چندی پیش بود که کرایه حمل و نقل اتوبوس های درون شهری افزایش یافت! چرا می گویید گران نکرده اید؟! مردم درگیر این گرانی های پی در پی هستند ولی حرفی نمی زنند و اگر حرفی هم بزنند گوش مسؤولی بدهکار نیست!

“از آنجا که نوسازی اتوبوس ها تماما از سوی شهرداری انجام می گیرد و دوستان مسئول خود را کنار کشیده اند و از آنجا که چند سالی می شود یارانه حمل و نقل عمومی حتی به طور ۵۰ درصدی هم پرداخت نمی شود واضح است که مدیریت شهری و شهروندان خود باید هزینه هایشان را تامین کنند.” این جمله دارای ایرادی بزرگ است! مردم هزینه ی معقول را پرداخت می نمایند. مدیریت شهری نیز هزینه ها را تامین می نماید. ضمن اینکه اگر یارانه ۵۰ درصدی پرداخت نمی شود، باز هم مردم گناهی مرتکب نشده اند و مسؤولان باید به بالا فشار بیاورند و پیگیری نمایند تا مسائل حل و فصل شود تا مردم متضرر نشوند.

رسانه مردمی رابط ضمن تشکر از اقدامات خوب شهرداری تهران که می تواند برای شهرهای دیگر کشور مثال زدنی باشد، از مسؤولان ذیربط خواهشمند است با پیگیری بهتر و بیشتر و نظارت دقیق تر روند رو به رشد مدیریت شهری تهران را سرعت بخشند.


کد خبر: 6855
تاریخ خبر : تیر ۰۵, ۱۳۹۲


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


مطالب مرتبط با اين پست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








بک لینک در 550 (وبلاگ و وبسایت) با اتوریتی بالا

منوي کاربري


عضو شويد


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نويسندگان
نظر سنجي

آخرين مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تبلیغات متنی
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

دانلود اهنگ شاددانلود رمان عاشقانه بدون سانسور سیستم وبلاگدهیخرید هاست لینوکس طراحی چتروم در تبریزکانکس مسکونی ارزانثبت شرکت ارزان قیمت بیت کوئینسایت طراحیازاد طرح دانلود بازی بدون سانسور دانلود والپیپر عاشقانه جدید دانلود فیلم خارجیدانلود کلیپ خنده دار آشپزی ایرانیعکس نوشته های عاشقانه دانلود نرم افزار 2017 اطلاعات پزشکی پنل اس ام اس انجمن تفریحی حد و حدود دکوراسیون داخلی اداری مجله پوست و مو رابطه جنسی در دوران عقد سایت قرانی دانلود موزیک جدید عکس و بیوگرافی دانلود بازی انلاین دنا موو دانلود نرم افزار سایت سرگرمی تکناز شلوغ چت الوند وب فیلم ایرانی 96 تور اروپا ارزان مجله خودرو خارجی بازی اندروید رایگان دانلود اهنگ قدیمی دعای خوابدعا برای پولدار شدن خبرگزاری بورس دانلود اهنگ ایرانی دانلود عکس متن داربای کاسیو اخبار روز ایران و جهان سایت تفریحی و سرگرمی دانلود آهنگ جدید احسان خواجه امیری ضرب المثل های خنده دار دانلود بازی چند نفره اندروید قیمت انگشتر جواهر سایت ماشین خودرو برلیانس محصولات ورزشی دانلود کلیپ آموزش رقص دانلود نرم افزار تلگرام دانلود عکس عاشقانه اخبار سیاسی اس ام اس آرزوی سفر خوش آلاله چت مجله غزاله دانلود عکس اس ام اس تولد عاشقانه دانلود والپیپر اچ دی دانلود آزمون رشته ریاضی دانلود نرم افزار دوست دختر یابی دانلود نرم افزار حسابداری رایگان تعرفه طراحی چت روم پایگاه خبری دانلود کتاب آموزش سحر و جادو قیمت خط موبایل ثابت مدل مانتو تنگ و کوتاه نمونه سوالات تافل دعا ثمانین ایه دانلود کلیپ جنیفر لوپز مدل لباس پاکستانی سایت تفریحی سرگرمی سایت تفریحی سرگرمی دانلود موزیک ایرانی